loading...

https://webone-sms.com/

بیشتر مردم پوست حساس را پوستی می‌دانند که به راحتی تحریک می شود. ممکن است متوجه شوید که برخی از محصولات یا عوامل محیطی باعث قرمزی، خارش یا حتی ترک خوردن شما می شوند. به گفته دکتر پیتر کاتز، متخصص

behnaz بازدید : 29 شنبه 30 بهمن 1400 زمان : 12:27 نظرات (2)

بیشتر مردم پوست حساس را پوستی می‌دانند که به راحتی تحریک می شود. ممکن است متوجه شوید که برخی از محصولات یا عوامل محیطی باعث قرمزی، خارش یا حتی ترک خوردن شما می شوند. به گفته دکتر پیتر کاتز، متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره با پوست Forefront، "قبل از اینکه به پوست خود برچسب حساس بزنید، این را بدانید: داشتن پوست حساس در یک ناحیه خاکستری مراقبت از پوست قرار می گیرد. چک لیست قطعی وجود ندارد که متخصصین پوست از آن برای تعریف پوست حساس استفاده کنند. بهترین راه برای تعیین نوع پوست خود توجه دقیق به واکنش پوستتان است.

دکتر کاتز شش علامت مشترک را بیان می کند که افرادی که از پوست حساس رنج می برند ممکن است متوجه آنها شوند:

1. پوست شما واکنش پذیر است

اگر پوست حساسی دارید، احتمالا متوجه شده اید که صابون ها، مواد شوینده، عطرها، عطرها، محصولات مراقبت از پوست و محصولات خانگی ممکن است باعث واکنش پوست شما شود، چه خارش، خشکی یا قرمزی باشد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض سرما، آفتاب و باد می‌تواند باعث شعله‌ور شدن آن شود.

2. متوجه قرمزی می شوید

اکثر افرادی که پوست حساسی دارند با مقداری قرمزی دست و پنجه نرم می کنند. این می تواند به شکل راش قرمز، برجستگی های قرمز، سرخ شدن و برافروختگی، یا حتی رگ های خونی قرمز گشاد شده باشد. معمولاً قرمزی پس از برداشتن ماده تحریک کننده یا با درمان جزئی از بین می رود.

3. پوست شما خشک است

پوست خشک و پوست حساس می توانند دست به دست هم بدهند. می تواند منجر به جوش های آکنه و ترک های پوستی شود. احتمالاً در هوای سرد و خشک و زمانی که در معرض باد قرار می گیرید، مشکلات بیشتری با پوست خشک خواهید داشت. استفاده از یک مرطوب کننده ملایم و محافظت از پوست در برابر عناصر می تواند به مبارزه با آن کمک کند.

4. شما اغلب دچار بثورات می شوید

پوست حساس ممکن است با یک راش قرمز، خشک، پوسته پوسته یا ناهموار در هنگام قرار گرفتن در معرض یک ماشه واکنش نشان دهد. این امر به ویژه در مورد محصولاتی که روی پوست شما باقی می مانند مانند کرم های صورت صادق است. ممکن است بعد از تماس خیلی سریع دچار بثورات پوستی شوید. بثورات ممکن است ناراحت کننده، ناخوشایند و سرسخت باشند. با این حال، اگر به چیزی حساسیت دارید، جدی‌تر از پوست حساس است.

5. مستعد جوش زدن هستید

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است جوش هایی شبیه آکنه با برجستگی ها و جوش های قرمز رنگ ایجاد کنید. ممکن است متوجه شوید که شستشوی آکنه یا کرم برای درمان جوش ها فقط علائم شما را بدتر می کند.

متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه محصولی برای شما مناسب است و بدون ایجاد تحریک اضافی پوست را پاکسازی می کند.

6. شما به راحتی آفتاب سوخته می شوید

پوست حساس شما بیشتر مستعد تاثیرات مضر آفتاب است. اگر پوست شما از قبل تحریک شده یا پوسته پوسته شده است، در معرض خطر بیشتری قرار دارید. وقتی بیرون هستید باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید، مخصوصا روی صورتتان. از آنجایی که برخی از ترکیبات موجود در کرم های ضد آفتاب می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند، به دنبال موادی باشید که حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند. همچنین می‌خواهید ضد آفتابی انتخاب کنید که طیف وسیعی داشته باشد و دارای SPF 30 یا بالاتر باشد.

بیشتر بخوانید: پوست حساس چست؟

منبع: https://publicinformation.blog.ir/1400/11/30/6%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87%20%DA%A9%D9%87%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D9%87%D8%AF%20%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دلدار موزیک در تاریخ 1400/12/20 و 23:09 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی
وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 544
  • بازدید سال : 10,671
  • بازدید کلی : 27,257