loading...

https://webone-sms.com/

بیایید بحث کنیم که چرا سامسونگ تصمیم گرفته دو خط پرچمدار خود را یکپارچه کند. با گذاشتن کلاه فویل برای لحظه ای، بزرگترین حدس من این است که فروش نوت زمانی که نوت 20 در سال 2020 عرضه شد چندان عالی نبود و

behnaz بازدید : 53 یکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 17:34 نظرات (0)

بیایید بحث کنیم که چرا سامسونگ تصمیم گرفته دو خط پرچمدار خود را یکپارچه کند. با گذاشتن کلاه فویل برای لحظه ای، بزرگترین حدس من این است که فروش نوت زمانی که نوت 20 در سال 2020 عرضه شد چندان عالی نبود و سامسونگ مجبور شد تصمیم سختی در مورد اینکه با نوت رو به جلو چه کند، می گرفت.

بسیار منطقی است که ویژگی‌های قلم پسند Note را در گران‌ترین پرچم‌دار سری S قرار دهیم. استراتژی قبلی راه اندازی سامسونگ این بود که هر سال تصمیم خرید را بین خطوط S و Note تقسیم کند، به این معنی که هر تلفنی که تصمیم به خرید داشته باشید در نهایت شش ماه پس از خط جایگزین گوشی دیگر می شود.

تمرکز بر یک پرچمدار واقعاً باید برای سامسونگ نتیجه دهد – و اگر به سراغ Ultra نسبت به مدل های دیگر S22 بروید، اکنون چیزهای اضافی بیشتری دریافت خواهید کرد.

برای شروع، یک صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن 3088 در 1440 و نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز دارید. S22 Ultra از چیپست Exynos 2200 سه مدل دیگر بهره می برد، اما شما می توانید رم بیشتر (12 گیگابایت) و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید - بدون در نظر گرفتن قلم S همراه.

دوربین ها نیز کاملاً متفاوت هستند. امسال، یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی وجود دارد که با یک جفت دوربین زوم 10 مگاپیکسلی (10x و 3x) و همچنین یک واحد فوق عریض 12 مگاپیکسلی تکمیل شده است. دوربین سلفی به جای سنسور 10 مگاپیکسلی که در S22 و S22 Plus وجود دارد، یک دوربین 40 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: قیمت و رقابت

متأسفانه، تمام این موارد اضافی حداقل 1149 پوند هزینه دارند که مدلی را با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد. اگر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای داخلی می خواهید، انتظار داشته باشید که 1249 پوند، 1329 پوند یا 1499 پوند برای این امتیاز بپردازید.

این قیمت اولیه بدون سیم‌کارت باعث می‌شود که گلکسی اس 22 اولترا 100 پوند بیشتر از آیفون 13 پرو مکس، که یک پرچم‌دار بسیار سخت است، قیمت داشته باشد. در زمان نوشتن این بررسی قبل از عرضه گوشی، بهترین قرارداد پیش‌سفارش ماهانه 51 پوند با هزینه اولیه 99 پوند در iD Mobile با 25 گیگابایت داده ماهانه هزینه دارد.

در مورد بقیه محصولات، S22 معمولی از 769 پوند شروع می شود و S22 Plus با قیمت 949 پوند عرضه می شود. جدای از آیفون، رقابت تا این حد در سطح قیمت کمیاب است، گلکسی اس 22 اولترا با پیکسل 6 پرو که قیمت آن از 849 پوند شروع می شود، و همچنین گلکسی زد فلیپ 3 5G تاشو سامسونگ (949 پوند).

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: طراحی و ویژگی های کلیدی

S22 Ultra یک گوشی هوشمند با ظاهری عظیم است. این بزرگترین گوشی از میان سه گوشی است، با صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی که در اطراف لبه های چپ و راست با بالا و پایین صاف خمیده می شود - درست مانند نوت 20. این یک چیز سنگین است، همچنین وزن 229 گرمی را بالا می برد. 163 × 78 × 8.9 میلی متر (HWD) این گوشی جیبی ترین گوشی نیز نیست.

اما جدا از اندازه نسبتاً بی‌رحمانه‌اش، S22 Ultra به همان خوبی به نظر می‌رسد که قیمت ممتاز آن نشان می‌دهد. S22 Ultra با انتخابی از هفت رنگ – مشکی فانتوم، سفید فانتوم، شرابی، سبز، گرافیت، آبی آسمانی و قرمز – به نظر می رسد با پشت مات، رویه شیشه ای و کناره های فلزی انعکاسی، بسیار شیک به نظر می رسد. کمی شبیه Sony Xperia XZ Premium از روزهای قدیم است.

برخلاف Note 20 Ultra، هیچ بلوک دوربین مزاحم وجود ندارد. گوشی را برگردانید و به سادگی مجموعه‌ای از لنزها وجود دارد که به‌خوبی در اطراف سمت چپ بالای پنل پشتی گوشی قرار گرفته‌اند. این مزیت افزوده این است که وقتی روی یک سطح صاف قرار می‌گیرید، صاف تر بنشینید.

اگرچه این فقط یک نگاه نیست. گلکسی اس 22 اولترا - مانند بقیه سری ها - دارای گواهینامه IP68 در برابر گرد و غبار و آب است و همچنین اولین گوشی هوشمندی است که از Corning Gorilla Glass Victus Plus بهره می برد که یک لایه محافظ جدید است که در هر دو قسمت جلویی اعمال می شود. و پشت گوشی طبق گفته سامسونگ، Victus Plus 12.5 درصد قوی تر از Gorilla Glass Victus در مدل سال گذشته است و شاسی جدید "Armour آلومینیومی" S22 نیز بادوام تر است.

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: قلم S Pen

بیایید در مورد فیل در اتاق صحبت کنیم: قلم S Pen S22 Ultra. قلم دوزی سامسونگ که برای اولین بار در سری S ظاهر شد، در گوشه سمت چپ پایین گوشی قرار دارد و به سادگی با فشار دادن آن به داخل قابل دسترسی است. سپس می توانید از آن برای یادداشت کردن یادداشت ها، doodle برای یک طلسم کوتاه و به عنوان دکمه شاتر دوربین از راه دور استفاده کنید.

قلم S نیز بهبودهای بزرگی را شاهد بوده است. برای شروع، سامسونگ می گوید که تاخیر نوشتن از 9 میلی ثانیه در نوت 20 به تنها 2.8 میلی ثانیه در اس 22 اولترا کاهش یافته است. یک فناوری جدید پیش‌بینی مختصات مبتنی بر هوش مصنوعی اکنون مسیری را که شما ترسیم می‌کنید نیز پیش‌بینی می‌کند که بسیار منظم است.

معنای این پیشرفت‌ها این است که هم نوشتن و هم ابله‌سازی این بار طبیعی‌تر و پاسخ‌گوتر به نظر می‌رسد. تبدیل یادداشت های دست نویس به متن نیز بسیار سریعتر از قبل است و 12 زبان اضافی به نرم افزار تشخیص متن اضافه شده است.

اپلیکیشن Samsung Notes نیز دو ویژگی جدید دارد. یادداشت سریع به شما امکان می‌دهد هنگام اشتراک‌گذاری یادداشت‌های خود، محتوای خارجی را در یک یادداشت پاپ‌آپ پیوست یا پیوند دهید. نمای همکاری جدید، همگام‌سازی بین S22 Ultra و تبلت جدید Tab S8 سامسونگ را امکان‌پذیر می‌کند و به شما امکان می‌دهد تنظیمات ابزار مانند ضخامت و نوع قلم را در تلفن خود تغییر دهید بدون اینکه بوم روی رایانه لوحی خود را مبهم کنید.

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: نمایشگر

در مورد صفحه نمایش، صفحه نمایش S22 یکی دیگر از موارد Dynamic AMOLED 2X با حداکثر وضوح WQHD (3,088 x 1,440) و نرخ تجدید تطبیقی ​​120 هرتز است. طبق گفته سامسونگ، حداقل نرخ تازه سازی شروع صفحه نمایش از 10 هرتز به 1 هرتز تنظیم شده است، که به S22 Ultra اجازه می دهد در هنگام انجام اقداماتی مانند خواندن کتاب های الکترونیکی کمی انرژی صرفه جویی کند.

از نظر کیفیت، شما نمی توانید خیلی بهتر انجام دهید. با دو حالت نمایش برای انتخاب در تنظیمات گوشی، نمایه صفحه نمایش طبیعی پوشش رنگ sRGB 93.7 درصد را با حجم کل 95.3 درصد ثبت کرد. این، در کنار نمایشگر متوسط Delta E 1.07 عملاً بی عیب و نقص، صفحه نمایش رنگی بسیار دقیقی را ایجاد می کند - و یکی از بهترین هایی است که من تا به حال استفاده کرده ام.

همچنین روشن‌ترین پنل موجود در یک گلکسی است که طبق رنگ‌سنج نمایشگر ما، حداکثر روشنایی 1740 سی‌دی‌در متر مربع را در حین نمایش محتوای HDR دارد. قابل پیش بینی، کنتراست نیز به طور موثری عالی است.

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: عملکرد و عمر باتری

در داخل، Exynos 2200 خانگی سامسونگ، قدرت همه چیز را در بریتانیا فراهم می کند و Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 در مدل های ایالات متحده ظاهر می شود. هر دو با استفاده از فرآیند ساخت 4 نانومتری ساخته شده‌اند و «قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در یک دستگاه گلکسی» هستند. ما مطمئناً امیدواریم که اینطور باشد - نمی خواهیم کندتر از Exynos 2100 سال گذشته باشد.

Exynos 2200 که در ژانویه معرفی شد، چند ترفند در آستین خود دارد. بزرگترین آنها این است که GPU تعبیه شده با فناوری گرافیکی RDNA 2 و با همکاری AMD ساخته شده است. طبق گفته‌های سامسونگ، این پردازنده گرافیکی جدید Xclipse از سایه‌زنی با نرخ متغیر (VRS) پشتیبانی می‌کند که با اعمال سایه‌زن‌های با کیفیت پایین‌تر در قسمت‌های انتخابی قاب، حجم کاری GPU را تغییر می‌دهد و از نظر تئوری عملکرد کلی رندر گرافیکی را افزایش می‌دهد.

Xclipse همچنین یکی از اولین پردازنده‌های گرافیکی موبایل است که از ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. به بیان ساده، این یک روش پیشرفته برای شبیه سازی روشی است که در آن نور در اطراف محیط حرکت می کند، با بازتاب ها و سایه های واقعی تر که در زمان واقعی ارائه می شوند. با این حال، در حالی که این ممکن است بسیار عالی به نظر برسد، همانطور که در مورد کنسول‌های بازی پر چرب و کارت‌های گرافیک دسکتاپ دیده‌ایم، احتمال زیادی وجود دارد که این ویژگی تأثیر منفی بر نرخ فریم داشته باشد.

در جای دیگر، Galaxy S22 Ultra در چهار طعم عرضه می شود. برای شروع، "ارزان ترین" مدل وجود دارد که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. سه مدل دیگر همگی با 12 گیگابایت رم عرضه می شوند که گزینه های ذخیره سازی شما 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت است. S22 Ultra اجازه گسترش microSD را نمی دهد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

خبر خوب این است که Exynos 2200 گلکسی اس 22 اولترا در بنچمارک‌های سنگین پردازنده ما عملکرد قابل‌توجهی داشت. در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 5، S22 Ultra به ترتیب به سرعت های 1116 و 3736 دست یافت که نسبت به مدل سال گذشته تا 22 درصد بهبود عملکرد داشته است. هنوز هم با قدرت خام آیفون 13 پرو مکس همخوانی ندارد، اما این شکاف بالاخره در حال کاهش است.

اگرچه عملکرد بازی تقریباً مشابه سال گذشته است. تست‌های GFXBench Manhattan 3 روی صفحه و تست‌های خارج از صفحه، میانگین نرخ فریم 96 و 162 فریم بر ثانیه را ثبت کردند که نسبت به S21 Ultra پیشرفت چندانی (اگر اصلاً) نداشته باشد. با این حال، این تست با وضوح اصلی انجام شد: به +FHD کاهش می یابد و نرخ فریم به 119 فریم در ثانیه می پرد.

من همچنین هنوز ویژگی‌های رندر گرافیکی جدیدی را که GPU Xclipse پشتیبانی می‌کند، آزمایش نکرده‌ام، زیرا به نظر نمی‌رسد یک بازی در فروشگاه Google Play وجود داشته باشد که در حال حاضر از ray tracing و VRS استفاده کند.

باتری 5000 میلی آمپری این گوشی از شارژ سیمی 45 واتی USB-C پشتیبانی می کند که می تواند S22 Ultra را در کمتر از 20 دقیقه از حالت تخت به 50 درصد شارژ کند. اگر زمان بیشتری دارید یا سیم‌ها را قطع کرده‌اید، می‌توانید تلفن را به‌صورت بی‌سیم تا 15 وات نیز شارژ کنید.

و متأسفانه، S22 Ultra را نیز بیشتر از مدل قبلی شارژ خواهید کرد. S21 Ultra در تست ویدیوی ما در مجموع 19 ساعت و 41 دقیقه با وضوح اصلی - که هنوز هم بسیار خوب است - در شرایط مشابه بیش از سه ساعت از مدل 2022 بهتر بود. کاهش رزولوشن به +FHD نیز کمک چندانی نکرد.

همچنین به عنوان بخشی از بررسی من یک سیم‌کارت Vodafone 5G برای من ارسال شد. البته سرعت‌ها هنوز هم بسیار متفاوت است، اما در مریل‌بون، مرکز لندن، به اوج سرعت دانلود 222 مگابیت در ثانیه (که بهترین سرعتی است که تا به حال دیده‌ام)، با آپلود 5.38 مگابیت در ثانیه دست یافتم.

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: دوربین ها

وقتی صحبت از دوربین های S22 Ultra به میان می آید، چیزهای زیادی تغییر کرده است. S22 Ultra دارای یک ماژول دوربین کاملاً بازطراحی شده با چهار لنز در پشت است: واحد اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و یک جفت دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی، با یکی با زوم اپتیکال 3 برابر و دیگر در حداکثر 10 برابر. دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد.

همانند قبل، S22 Ultra از حداکثر زوم هیبریدی 100 برابری پشتیبانی می کند. این "زوم فضایی"، همانطور که سامسونگ همچنان اصرار دارد آن را نامگذاری کند، امسال بسیار بهبود یافته است. در طول مدتی که با این گوشی کار می کردم، من تعداد زیادی عکس با حداکثر دامنه زوم در S22 Ultra و S21 گرفتم که اولی تصویر بسیار تمیزتری را ارائه می دهد، به خصوص پس از اعمال تغییرات هوش مصنوعی در گوشی. فقط به این تصویر از نوک میدان Canary Wharf's One Canada نگاه کنید - چشمگیر است، اینطور نیست؟

سامسونگ می گوید که واحد پردازش عصبی گوشی (NPU) 2 برابر سریعتر از نسخه قبلی است که عملکرد بهتری در وضوح جزئیات و کاهش نویز بصری در شرایط کم نور دارد. در عمل، تصاویر S22 Ultra در شب بسیار عالی به نظر می رسید و یک گام قابل توجه از گوشی مقایسه من، iPhone 12 Pro بود.

فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی S22، سیستم تثبیت کننده الکترونیکی Super Steady و فیلمبرداری Super HDR همگی بهبود یافته اند. با این حال، تثبیت‌سازی 4K 60 فریم بر ثانیه است، و در حالی که حالت 8K 24 فریم در ثانیه با فیلم‌های پر از جزئیات باز می‌گردد، باید با استفاده از سه پایه یا گیمبال عکس بگیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دوربین 108 مگاپیکسلی جدید ستاره نمایش است. دوربین اصلی S22 Ultra با داشتن یک سنسور کاملاً جدید، تصاویر را با وضوح کامل می‌گیرد و سپس داده‌ها را از طریق فرآیندی به نام «nona-binning» در یک تصویر واضح‌تر و غنی‌تر با جزئیات ترکیب می‌کند.

ما سیستم‌هایی مانند این را از تولیدکنندگان دیگر دیده‌ایم، اما واضح است که این رویکرد بسته‌بندی جزئیات در دوربین‌های S22 Ultra واقعاً نتیجه داده است: تصاویر کاملاً خارق‌العاده به نظر می‌رسند، حتی زمانی که شرایط نوری ایده‌آل نبود. من یک بعدازظهر بارانی را صرف عکاسی از نقاشی‌های مختلف در مجموعه والاس در لندن کردم و S22 Ultra تمام جزئیات، حتی کراکلور روی برخی از قطعات قدیمی‌تر را به تصویر کشید.

حالت پرتره نیز به‌روزرسانی شده است و از الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته‌تری برای بهبود جزئیات ملایم سوژه‌تان استفاده می‌کند و در عین حال همه چیزهای اطراف آن را به‌طور مؤثرتری تار می‌کند. افکت‌های نور استودیو اکنون می‌توانند در سلفی‌ها نیز اعمال شوند و حالت جدید Night Portrait را می‌توان در هر دو دوربین جلو و عقب فعال کرد.

یک برنامه اختصاصی دوربین، Expert RAW، برای دانلود از فروشگاه گلکسی در دسترس است و به شما امکان می‌دهد تا انواع کنترل‌های دوربین، مانند سرعت شاتر ISO، تعادل رنگ سفید، EV و فوکوس را به خوبی تنظیم کنید، و همچنین بین لنزهای مختلف دوربین همچنین می توانید همزمان در هر دو فرمت JPEG و DNG عکس بگیرید. دسترسی به فهرستی از کنترل‌های گرانول بسیار خوب است، اما برای عکاسی ساده، اپلیکیشن اصلی دوربین همچنان بهترین گزینه است.

بررسی Samsung Galaxy S22 Ultra: نهایی

همانطور که احتمالاً از طول این بررسی می توانید متوجه شوید، در مورد Galaxy S22 Ultra صحبت های زیادی وجود دارد. نوت سامسونگ اما نه یک نوت، پرچمدار رده بالای سری S امسال به خوبی از برادران ارزان‌تر خود جداست و واضح است که با هزینه‌های اضافی، چیزهای بسیار بیشتری دریافت می‌کنید.

اما، البته، این هزینه یک نقطه درد به خصوص قوی است. S22 Ultra از 1149 پوند برای مدل 128 گیگابایتی شروع می شود و تا 1499 پوند برای 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، S22 Ultra گران ترین پرچمدار (غیر تاشو) در بازار است. به هر حال این 100 پوند بیشتر از آیفون 13 پرو مکس گران قیمت است، بنابراین برای توجیه هزینه های افزایش یافته، واقعاً باید بی عیب و نقص باشد.

با این تفاوت که در طول مسیر کمی تلو تلو می خورد. بهبودهای عملکرد به اندازه ای که من می خواستم نیست و کاهش عمر باتری کمی نگران کننده است. اگر هنوز S21 Ultra سال گذشته را در دست دارید، ممکن است بخواهید حداقل برای مدتی بیشتر آن را نگه دارید. با این حال، اگر به دنبال بهترین چیزی هستید که اندروید می‌تواند جمع کند و دارای جیب‌های عمیق باشد، نمی‌توانید کاری بهتر از S22 Ultra انجام دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 504
  • بازدید سال : 10,631
  • بازدید کلی : 27,217