loading...

https://webone-sms.com/

ایمپلنت های دندانی معمولاً روش های بسیار قابل پیش بینی و موفقیت آمیزی هستند. اما مانند سایر روش های دندانپزشکی، ممکن است همیشه کارساز نباشد. ایمپلنت دندانی ناموفق معمولاً یک موقعیت نادر است، اما اگر ب

behnaz بازدید : 49 دوشنبه 20 تیر 1401 زمان : 12:41 نظرات (0)

ایمپلنت های دندانی معمولاً روش های بسیار قابل پیش بینی و موفقیت آمیزی هستند. اما مانند سایر روش های دندانپزشکی، ممکن است همیشه کارساز نباشد. ایمپلنت دندانی ناموفق معمولاً یک موقعیت نادر است، اما اگر برای شما اتفاق افتاد، نیازی به وحشت نیست. برای یادگیری نحوه تشخیص اینکه چه زمانی ایمپلنت دندان جدید شما نیاز به ارزیابی بیشتری دارد، ادامه دهید.

ایمپلنت دندان چیست؟

قطعا اولین سوالی که درباره این روش کاشت دندان به ذهنتان میرسد، این است که ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت  دندان (Dental implants) به عنوان یکی از روش های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می شود تا تکیه گاهی استوار و محکم برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یک جانشین همیشگی و ثابت برای دندان های از دست رفته است که با کارکرد مشابه با دندان های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فک را بهبود و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان روی لینک زیر کلیک کنید:

https://iranmehrdental.com/fa/خدمات/ایمپلنت-دندان

آناتومی ایمپلنت

اکثر ایمپلنت های دندانی دارای سه بخش هستند:

  1. یک بدنه ایمپلنت تیتانیومی که در استخوان قرار داده شده است
  2. ضمیمه ای به نام اباتمنت
  3. روکشی که روی اباتمنت ثابت شده و با دندان های باقیمانده شما هم تراز است.

اگر حتی یکی از آنها شل یا شکسته شود، ممکن است مشکلاتی در هر یک از این سه قسمت ایجاد شود.

ایمپلنت‌ها از فلز ساخته شده‌اند، اما این یک فرآیند بیولوژیکی است که به نام osseointegration شناخته می‌شود و به آنها اجازه عملکرد می‌دهد. در طی استئواینتگراسیون، بدن شما سلول های استخوانی زنده تولید می کند تا در اطراف سطح ایمپلنت رشد کنند و آن را به استخوان فک شما متصل کنند. با گذشت زمان، استخوان سالم به احاطه ایمپلنت ادامه می دهد. اگر استئواینتگراسیون آنطور که باید اتفاق نیفتد، گهگاه می تواند بعد از کاشت مشکل ایجاد کند.

تشخیص شکست ایمپلنت

وقتی استخوان به درستی در اطراف ایمپلنت رشد نمی کند، علامت اصلی اغلب تحرک است. در ابتدا، این حرکت ممکن است خفیف باشد و فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص باشد، اما با گذشت زمان، ایمپلنتی که ادغام نشده است احساس لرزش می کند و می تواند هنگام جویدن یا صحبت کردن حرکت کند. ایمپلنتی که شکست خورده است به طور مداوم متحرک خواهد بود.

سایر علائم ایمپلنت دندانی که استخوان بندی را از دست داده است می تواند شامل درد، تورم یا عفونت باشد، اما همیشه اینطور نیست. اگر دندانپزشک متوجه شود که ایمپلنت شما متحرک است، ممکن است برای بررسی رشد استخوان شما رادیوگرافی را توصیه کند. عکسبرداری با اشعه ایکس از ایمپلنت ناموفق احتمالاً از دست دادن قابل توجه استخوان در اطراف بخش فلزی ایمپلنت دندانی را نشان می دهد.

عوامل خطر برای یک ایمپلنت دندانی ناموفق

موفقیت یک روش ایمپلنت دندانی به عوامل زیادی بستگی دارد، اما برخی عادات و شرایط پزشکی می‌توانند خطر لق شدن ایمپلنت را افزایش دهند. بیماری لثه و دندان قروچه می تواند به ایمپلنتی که در حال بهبود است آسیب برساند. بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان که به استحکام و تراکم استخوان آسیب می‌زند، می‌توانند لنگر زدن پیچ ایمپلنت را دشوار کنند. طبق مطالعه‌ای که در مجله دندانپزشکی بالینی و تجربی منتشر شده است، درمان مداوم سرطان ممکن است دلیلی برای توقف عمل ایمپلنت باشد، زیرا پرتودرمانی برای سرطان‌های سر و گردن ممکن است از ترمیم طبیعی استخوان جلوگیری کند.

برخی از داروها نیز می توانند شما را در معرض خطر شکست ایمپلنت قرار دهند. به گفته محققان دانشگاه بوفالو، ترکیبی در داروهای ضدافسردگی که بر میزان متابولیسم استخوان تأثیر می‌گذارد، می‌تواند برای افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند، مشکلاتی ایجاد کند.

تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات دندانپزشکی همچنین اشاره می کند که سیگار کشیدن ممکن است خطر شکست ایمپلنت دندان را افزایش دهد، بسته به اینکه در کجای دهان ایمپلنت قرار داده شده است. دندانپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که سیگار را به طور کامل یا حداقل تا زمانی که یکپارچگی استخوان کامل شود، ترک کنید.

رفتار

خبر خوب این است که می‌توانید ایمپلنت دندانی ناموفق را در حالی که تحت بی‌حسی موضعی هستید بردارید. اگر استخوان در اطراف محل ایمپلنت برداشته شده سالم باشد، نیازی به پیوند استخوان نخواهد بود.

اگر از دست دادن استخوان وجود داشته باشد، دندانپزشک شما می تواند پیوند استخوان را برای بهبود محل قبل از جایگزینی ایمپلنت توصیه کند. قبل از قرار دادن ایمپلنت جدید، پیوند استخوان شما باید بهبود یابد. در طول بهبودی، دندانپزشک شما احتمالاً راه‌هایی را برای کاهش عوامل خطری که باعث شکست ایمپلنت می‌شوند، مانند ترک سیگار یا انتظار برای تکمیل هر گونه درمان سرطان، مورد بحث قرار می‌دهد.

اجتناب از عوارض

قبل از کاشت ایمپلنت، با دندانپزشک خود در مورد عوامل خطری که می تواند موفقیت ایمپلنت شما را محدود کند، صحبت کنید. تغییر در وضعیت پزشکی یا داروهای شما می‌تواند بر بهبودی و یکپارچگی استخوانی تأثیر بگذارد، بنابراین همیشه دندانپزشک یا متخصص دندان‌پزشک خود را از هرگونه تغییر در سلامتی و سابقه پزشکی خود مطلع کنید.

بهداشت دهان و دندان خوب نیز کلیدی برای جلوگیری از مشکلات ایمپلنت است. دو بار مسواک زدن در روز و شستشو با دهانشویه آنتی باکتریال می تواند به حفظ سلامت لثه ها و دور نگه داشتن باکتری ها در زمانی که دندان جدید شما در جای خود قرار می گیرد کمک کند.

منبع:

https://iranmehrdental.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 482
  • بازدید سال : 10,609
  • بازدید کلی : 27,195